AntigelG13AudiIarna e departe, insa omul gospodar isi ia din timp tot ce are nevoie pentru anotimpul rece. Poate cel mai important la temperaturi sub 0 grade Celsius este antigelul, o substanta care asigura o functionare optima a motorului chiar si pe timp de ger. Contrar a ceea ce cred mai toti soferii amatori, antigelul se utilizeaza pe toata perioada anului, protejand motorul si radiatorul de rugina. Antigelul creste temperatura de fierbere a lichidului de racire motor, se foloseste doar o anumita marca specificata in manualul masinii, nu se poate pune orice tip de antigel la orice motor.

Pentru o functionare si mai buna a autoturismului antigelul se inlocuieste la doi sau trei ani, altfel riscul spargerii blocului motor din cauza apei acumulate si inghetate e foarte mare. Alte proprietati ale antigelului care il fac asa de bun pentru motor sunt cele antidepunere si antispuma, eficienta sistemului marindu-se exponential pe masura ce este introdus antigel nou in circuit. Din categoria antigel cel mai modern si mai bun la ora actuala e antigel g13 vw, care fereste motorul de probleme chiar si la temperaturi record, in functie de raportul de amestecare cu apa distilata. In antigel g13 vw gasim glicerina si aditivi selectionati, inhibitori anti coroziune. Spre deosebire de „fratele” G12, acesta nu mai are glicol, de unde si efectele nocive asupra mediului mai scazute. In privinta concentratiei indicate pentru folosire, la 50:50 rezistenta la inghet este de pana la -36 de grade Celsius.

Verificarea nivelului antigelului este foarte simpla, se realizeaza periodic. Atunci cand antigelul e prea putin sau inexistent, motorul nu va mai reusi sa faca fata presiunii generate de inghet si va ceda, astfel ca masina va ajunge in service si veti plati bani multi pentru a o repara. Asa ca se merita o investitie minima in antigel in loc de una maxima in reparatii peste reparatii.

FacebookTwitterGoogle+

Leave a Reply

Links:
Glumesc © Copyright 2018